|
Uit een recente studie aan de Universiteit van Cambridge blijkt dat er geen directe relatie tussen de consumptie van frisdrank en obesitatas van kinderen is. Dit onderzoek vond plaats onder 521 vijfjarige en 682 zevenjarige. De frisdrankconsumptie bedroeg 15 procent van de totale inname. Dit is het equivalent van drie procent van de totale energie-inname per dag.
Doormiddel van een onderzoek waarbij algehele energie-inname en lichaamsbeweging werden uitgesloten, kwam het team tot de conclusie dat de kinderen die het meeste fris dronken niet het dikst waren. Wat bijzonder was, was dat overwegend dikke kinderen juist vaker en meer calorievrije frisdranken dronken. Dat heeft niet zozeer een fysiologische oorzaak. Het is meer dat ouders hun kinderen deze frisdranken aanbieden omdat ze al te dik zijn.
Bron: Dieet
|