|
Dat bepaalde voedingssupplementen goed waren voor de gezondheid en kunnen helpen bij de behandeling van een depressie was al eerder bekend. Een nieuw onderzoek naar het effect van omega-3 vetzuren heeft aanwijzingen gevonden voor de vermindering van depressie symptomen.
Het is volgens de onderzoekers nog wel te vroeg om te zeggen dat omega-3 vetzuren daadwerkelijk een depressie kunnen behandelen. Er is meer onderzoek nodig om de geschikte dosering vast te stellen, te bepalen welke patiënten het meest zullen profiteren van de behandeling en wat de effecten zijn op de lange termijn, zeggen Pao-Yen Lin van de Chang Gung University College of Medicine en Kuan-Pin Su van de China Medical University Hospital, beiden uit Taiwan.
Het idee dat de vetzuren als antidepressiva konden worden gebruikt, ontstond doordat er in gebieden waar veel vis, visolie en lijnzaadolie, die allemaal veel omega-3 vetzuren bevatten, werd gebruikt, depressies over het algemeen minder voorkomen. Tijdens het onderzoek werden twee soorten omega-3 vetzuren gebruikt om depressies en bipolaire stoornissen te behandelen. Na de behandeling van vier of meer weken waren de depressie symptomen significant verminderd.
Bron: Totalcoach
|